Tag

Foolhape

Browsing

Foolhape on raseduse eel ja ajal väga oluline

Raseduse ajal soovitatakse naisel tarvitada foolhapet, sest foolhappe vaeguse tõttu võib esineda raseduskomplikatsioone ning laps võib suurema tõenäosusega sündida suulaelõhe või seljaajusongaga. Samas võib foolhappepuudus olla üheks põhjuseks, miks naine ei jää rasedaks, vahendab Tartu ülikooli teadusportaal Novaator. Tartu ülikoolis kaitstud doktoritöö ühe osana uuris Signe Altmäe foolhappe ainevahetuses osalevate geenivariantide mõju sellele, kas ja kui hästi õnnestub viljatul naisel kehavälisel viljastamisel rasestuda. Raseduse ajal võib emal foolhappe ehk vitamiin B-9 puudus kaasa tuua selle, et sünnib väärarenguga laps. Foolhapet leidub rohkem rohelistes köögiviljades, eeskätt petersellis, spinatis ja lehtsalatis, aga ka teraviljatoodetes, näiteks leivas. Kõige kiiremini saab foolhappepuudust leevendada pärmi söömisega. Foolhape mängib organismis olulist rolli nukleiinhapete ja valkude sünteesis. Kui foolhapet on puudu, siis tõuseb omakorda aminohappe homotsüsteiini tase. Viimane omakorda on seotud paljude terviseprobleemidega, eeskätt kõrgenenud südamehaiguste riskiga. Allikas: Postimees

Foolhappe tähtsusest

Väljakujunenud harjumusi ei ole kerge muuta, kuid rasedus on selleks ideaalne põhjus. Alljärgnev artikkel selgitab foolhappe tähtsust nii sinu kui sinu veel sündimata lapse jaoks. Raseduseks valmistumine Kui paaril tekib soov saada last, lõpetatakse rasestumisvastaste vahendite kasutamine. Järgnevad ärevad kuud, täis ootust. Sest kinnituse paari viljakusele saab anda vaid rasedus. Sageli küsivad naised, mida nad saaksid teha raseduseks valmistudes. Eriti erutab see teema naisi, kel on olnud raseduse katkemisi või kelle lähedastel on sündinud haige laps. Kas on võimalik vältida raseduse katkemist ja kaasasündinud haigusi? Mitte küll 100%, aga Te võite nii mõndagi ette võtta, et riske vähendada ja luua maksimaalselt head tingimused loote arenguks. Pole paremat aega muuta elustiili tervislikumaks! Leidke endale meelepärane ja jõukohane viis liikumiseks: ujumine, vesivõimlemine, jalgrattasõit, tantsimine, võimlemine, jooga või kepikõnd. Igasugune liikumine on kasulik! Ja veel parem, kui see toimub värskes õhus! Tulevase lapse tervis annab suurepärase motivatsiooni loobuda suitsetamisest, alkoholist ja liigsest kohvijoomisest.…