Kuidas oma teismelist last rämpstoidu juurest tervislikuma toidu juurde suunata? Sellega on võimalik algust teha kohe ja seda eriti lihtsate nippidega:

  • Värske puuvili, mida vahepalakas näksida, võiks kodus alati olemas ja nähtaval kohal olla.
  • Lisage müslile ja täisteramuffinitele kuivatatud puuvilju.
  • Valmistage piimast või jogurtist ja värsketest või külmutatud puuviljadest smuutisid.
  • Pakkuge lõuna kõrvale õunamahla. Mahladest tuleks eelistada täismahlu, kuhu pole lisatud suhkrut.
  • Keedetud juurvilju võib püürestatuna kastmetele lisada. Riivitud juurvilja saab lisada ka näiteks pikkpoisile.
  • Dipikastet saab väga hästi teha maitsestamata jogurtist, lisades maitseained lisandiks. Kõrvale pakkuge juurviljakange või pisikesi porgandeid. Eriti maitsevad lastele kurgid.
  • Kui laps tahab midagi kooli näksimist kaasa võtta, anna talle kaasa mõnusad juur-puuviljakangid karbiga. Hiljem valib ta ise vahepaladeks tervislikud näksid ja saab kodust harjumuse neid ise kaasa teha.
  • Pakkuge juurviljamahla. Juurviljamahla võib samuti segada puuviljamahladega.
  • Kui laps ei armasta kala, võib ta Omega-3 tüüpi rasvhapete saamiseks ka pähkleid, mandleid või rasvhapetega rikastatud mune süüa.

Erinevate allikate põhjal

Autor

Maria on hariduselt alushariduse pedagoog (lõpetanud TÜ Cum laude). Elab Tallinnas ning kasvatab abikaasa Kaarliga kolme last. Maria on üks Nupsu.ee asutajatest.

Lisa oma kommentaar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.