• Hoolitsege, et lapse toit sisaldaks piisavalt kaltsiumi. Kui laps on juba kuuekuune, tuleks lapsele hakata andma lisatoitu. Enne seda on lapsele põhiliseks kaltsiumiallikaks rinnapiim või -asendaja.
  • Ära unusta D-vitamiini lisaks anda. Head  D-vitamiini allikad on ka munakollane, rasvane kala ja piimatooted.
  • Õunamahla asemel andke õuna ja apelsinimahla asemel apelsini.
  • Lahjendatud mahl on parem kui värskeltpressitud mahl.
  • Parim jook janu kustutamiseks on vesi. Vesi mõjub ka hambaid puhastavalt.
  • Olge ettevaatlikud peidetud suhkrute suhtes. Mesi on suhkur, kleepudes tugevalt hammaste külge. Hammastele ei ole suhkru päritolu oluline, igasugune suhkur on ohtlik.
  • Maiustuste söömine, karastusjookide ja jäätise söömine võiks olla harv sündmus. Kindlasti tuleks puhastada pärast nende söömist lapse hambad.
  • Eelistage maiustusteks puuvilju, šokolaadi, kooki ja küpsiseid. Vältige iiriseid, lutsukomme, vahukomme ja magustatud jooke. Need kipuvad hammastele kleepuma.
  • Ärge lisage suhkrut jookidesse ja hommikuputru.
  • Ärge keelake täielikult lapsele magusa söömist, see võib panna lapse salaja maiustama, seejuures unustades suuhügieeni.
  • Hambapesu olgu regulaarne.
  • Õpeta varakult laps kasutama hambaniiti. Hambaniit aitab pääseda hambavahedesse, kuhu harjaga ei saa ligi.
  • Ostke lastele hambapasta, mis on sobilik nende vanusele.
  • Ärge harjutage last magusate jookidega magama jääma, see võib tekitada suuri kahjustusi hammastele enne kui kõik hambad jõuavad lõikuda.
  • Püüdke vältida toidukordade vahepeal näksimist.
  • Külastage regulaarselt hambaarsti.
Autor

Maria on hariduselt alushariduse pedagoog (lõpetanud TÜ Cum laude). Elab Tallinnas ning kasvatab abikaasa Kaarliga kolme last. Maria on üks Nupsu.ee asutajatest.

Lisa oma kommentaar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.