Category

Mängud

Category

Sümmeetriamäng

See mäng arendab lapse arusaamist sümmeetriast ja peegelpildist.

Moodusta mänguväljale sirgjoon, võta umbes 20 klotsi ühesuguseid paare aga nii, et klotsid oleksid täpselt paaris. Näiteks kaks punast ruudukujulist, kaks pikka valget jne. Tekib kaks samasuguste klotsidega hulka.

Aseta pooled klotsid ühele poole joont. Anna lapsele teine osa klotsidest. Laps peab püüdma asetada oma klotsid teisele poole joont täpselt nii, et sellest saaks laotud esimese poole peegelpilt.

Kui laps on oma klotsid paika saanud, siis võib peegli abil kontrollida, kas tuli täpne peegelpilt.

Võib olla vajab mõne klotsi paigutus veidi kohendamist. Et mäng oleks veel suuremaid väljakutseid pakkuv, võid ehitada ka suuremaid kujundeid.

Asukohamäng

Valige lapsega üks klots, millest saab teie paigalseisev klots. Seejärel valige teine, näiteks lammas, millest saab teie liikuv klots. Istuge lapsega teine teiselpool lauda, asetage paigalseisev klots mängulaua keskele.

Seejärel aseta liikuv klots erinevatesse kohtadesse. Laps peab ütlema, kus sasub loomaklots suhtes paigalseisva klotsiga. Kas loom on selle peal, selle kõrval või selle ees? Või hoopis selle taga?

Selle mängu mängimine on tõhus viis arendada lapses ruumitaju ja verbaalseid oskusi.

Asukohamäng sobib suurepäraselt ka vanematele lastele, näiteks võõrkeelte õppimiseks.

Arva ära, kes see on?

Kogu kokku kõik erinevad põnevad karakterid ja tegelaskujud. Aseta need lauale, et kõik mängijad neid näeksid. Üks kirjeldab ja teised kuulavad. Tehke nii kordamööda. Mõelge ühe tegelase peale sellelt laualt ja kirjeldage teda – tema välimust või muid detaile tema kohta.

Ärge ainult otse öelge, kellega tegu. Proovige teha mäng võimalikult huvitavaks, et teised kohe ära ei arvaks.

Andke ka lapsele võimalus oma verbaalsed oskused proovile panna.

Kui olete ära arvanud, keda kirjeldasite, siis proovige leida veel viise, kuidas oleksid seda tegelast teised mängijad kirjeldanud.

Mälutreenimismäng “Kes või mis on puudu?”

Vali paarkümmend erineva kuju, värvi ja suurusega klotsi.
Aseta need lapse ette.

Lase lapsel klotse uurida ning anna talle teada, et peidad ühe nendest ära.
Seejärel lase lapsel silmad sulgeda, ning eemalda üks klots.

Kui laps silmad avab, peab ta proovima olemasolevaid klotse uurides meenutada, milline see puuduv klots olla võiks.

Lase lapsel kirjeldada puuduvat klotsi. Kui ta on seda teinud, siis näita talle eemaldatud klotsi.

Kui lapsel mäng juba selge on, siis võite ka korraga eemaldada rohkem klotse ning väljakutset veelgi keerulisemaks muuta.

See on alati väga lõbus mäng!