Category

Ettevalmistus kooliks

Category

Lugema õpetamine: “Drillimisest ei ole kasu”

Sageli tahetakse laste lugemist, käekirja ja arvutamist drillida, mis võib lapse jaoks olla üsna igav ja tüütu. Eriti siis, kui see hästi välja ei tule, kirjutab Perekeskus Sina ja Mina. Lapselt tuleb nõuda võimetekohast õppimist. Kui ta teeb üksiku töö lohakalt, on kasvatuslikus mõttes õige nõuda ülesande või harjutuse ümberkirjutamist. Kui aga laps ei suudagi ilusamini kirjutada, pole mõtet vihikust lehti välja tõmmata või lasta tal lehekülgede kaupa tähti treida. Kui lapse käsi on nõrk, peaks olema korraliku käekirja nõudmisega ettevaatlik. Pigem käe treenimiseks rohkem joonistada, värvida, paberit lõigata ja rebida. Postkastidesse pannakse kuhjade viisi reklaambrošüüre, mis rändavad prügikasti. Õhtuti võiks mudilane neist toredaid pilte välja lõigata ja paberile kleepida. Kui veel natuke juhendada, valmivad uhked kollaažid. See arendab tema käelist tegevust, silma ja käe koostööd, loovust ning aitab koos ema-isaga koostegemisest rõõmu tunda. Lugemisoskus on õppimisprotsessi üks alustala. Lihtsalt lugemisdrillil pole mõtet. Et laps tahaks lugeda, nõuab see rohkesti…

Tahad võita lapsele Lego Duplo komplekti?

…Siis see mäng on just Sulle! Juhhei, algamas on üks äge auhinnamäng. Nupsu jagab 10 LEGO DUPLO  (fotol) mängukasti, mida kingime  igal nädalal (4 nädalat)  2-3 tk. Vaja on vaid olla aktiivne kommentaariumi kasutaja Nupsu keskkonnas ja jagada vahvaid mõtteid ja ideid teiste lapsevanematega. Ägedamatest ideedest paneme kokku ka artikli! Esimese nädala teemaks on – ARENDAVAD TEGEVUSED JA MÄNGUD (VÄIKE)LAPSEGA. Lapse arenemiseks on kõige olulisem koostegevus täiskasvanuga. Mis saab veel olla toredam kui oma põnniga koos midagi ägedat ja arendavat ette võtta? Millised mänge või tegevusi oma lastega koos teete, arendamaks lapse keelelist, vaimset, sotsiaalset, emotsionaalset või füüsilist arengut? Võib olla on sul midagi eriti ägedat ja põnevat soovitada…ära ole kade ja jaga seda ka teistega 🙂 Jäta allolevasse kommentaariumisse põnevaid ideid. Postitada saab linke, fotosid, videosid ja  tweete. Ole inspiratsiooniks teistele vanematele! Ps. Kui jagad mängu ka FB-s, kahekordistad võiduvõimalust. Esimesed klotsikarbid loosime välja teisipäeval, 18.oktoobril!! Vaata ka…

Müüte andekatest lastest

„Andekad lapsed saavad iseseisvalt hakkama.“„Õppekavad andekatele lastele on elitaarsed.“ Taolised müüdid pärsivad paljude andekamate laste arenguvõimalusi. Rahvusvaheline Andekate Laste Liit (NAGC) koostas nimistu enim levinud müütidest ning neid ümberlükkavatest tõenditest, mis puudutavad andekate laste õpetamist. Kui mitmed nendest väärarusaamadest on raskendanud Sinu, Sinu laste või kooli püüdlusi edasijõudnud õpilastele võimetekohast haridust pakkuda? MÜÜT: Andekad lapsed ei vaja abi, nad saavad iseseisvalt hakkama. TÕDE: Kas saadaksid tippsportlase ilma treenerita olümpiamängudeks treenima? Andekad lapsed vajavad juhendamist hästi koolitatud õpetajatelt, kes panevad nende võimed proovile ning toetavad seeläbi nende arengut. Mitmed erivõimelised lapsed võivad oma eakaaslasi nii palju edestada, et on juba enne kooli algust omandanud rohkem kui pool alghariduse õppekavast. Selle tulemuseks on igavlemine ja frustratsioon, mis võivad omakorda viia kehvade õpitulemuste, loiduse või ebatervete harjumusteni. Õpetajal on annete märkamisel ning nende arendamisel ülioluline roll. MÜÜT: Õpetajad esitavad kõikidele õpilastele väljakutseid, seega sobtuvad andekad lapsed tavaklassi. TÕDE: Olgugi, et õpetajad püüavad kõigi õpilaste võimeid…

Loendamine klotside abil

Loendama õppimine on samm mõistmiseni, mida arvud tähendavad. Kuidas õpetada lapsele loendamist? Kuidas aidata tal mõista, et loendamisel viimasena öeldud arvsõna ei ole viimasena loendatud eseme nimetus, vaid loendatud esemete hulga nimetus? Kirjutage paberile number ning loendage vastav kogus klotse selle numbri juurde. Seoseid võite luua läbi erinevate värvide. Loendage valjult koos lapsega. Vahva, eksole!

Suurem kui, väiksem kui, võrdne

Kas sinu laps oskab võrrelda? Kas ta teeb vahet, mis on “suurem kui” ja “väiksem kui” ning mis on “võrdne”? Klotside abil on võimalik seda lihtsalt visuaalsel moel õpetada. Teil läheb vaja võrdusmärki ja võrdlusmärki. NB! Tehke eelnevalt meeldetuletuseks endale ja ka lapsele selgeks, kumb on kumb märk. Avatud ots näitab suurema ja suletud ots väiksema numbri suunas. Loendage klotsid kahte torni ja võrrelge, kas üks torn on suurem kui teine. Kas teine on väiksem? Või on klotse hoopis võrdselt? Kasutage numbrikaarte ja tehtemärke ning õppige.